Ga naar de inhoud

Wervingsstrategie

Fondsenwervingsstrategie

Succesvolle fondsenwervingsstrategie

Zeker als je werkt in een maatschappelijke organisatie, kom je vaak geld te kort om al je plannen te verwezenlijken. Maar niet alleen geld. Je mist vaak ook de kennis of tijd om extra geld te werven. Want er komt nogal wat bij kijken, fondsenwerving is een vak apart.

Ieder traject is weer anders:  voor een opvanghuis voor jongeren of een buurtcentrum moet je andere accenten leggen dan voor een hospice of een verpleeghuis. Succesvolle fondsenwerving lukt alleen met een uitgekiende strategie en een haalbaar plan. Wij hebben de professionele kennis en de ervaring in huis om een doelgerichte fondsenwervingsstrategie te ontwikkelen en ook uit te voeren.

Een strategie die werkt

Een paar vragen liggen aan de basis van een goede strategie. Bijvoorbeeld: wil je alleen projectfinanciering of heb je structureel geld nodig? Wie is je doelgroep en op welke manier kun je je doelgroep betrekken bij de fondsenwerving? Welke andere bronnen van fondsenwerving passen bij jouw organisatie en/of project? Samen met jou zoeken we naar een antwoord en geven je advies op maat.

Van plan naar uitvoering

De strategie vertalen we naar een praktisch en haalbaar plan. In dat plan staat concreet onder welke doelgroepen je gaat werven, op welke manier en wat we daarvan verwachten. Uiteraard kun je de uitvoering van dat plan met een gerust hart aan ons overlaten. Maar we kunnen ook jouw werknemers coachen bij de werving of de uitvoering alleen coördineren. We  helpen je ook graag om een fondsenwervende afdeling in te richten of je huurt een van onze fondsenwervers in op interim-basis. Mogelijkheden genoeg. We bespreken ze graag met je, neem gerust en vrijblijvend contact met ons op.

Tijd voor de volgende versnelling?

Neem contact op