Succesvolle personeelswerving in de zorg
De vraag naar zorgpersoneel groeit enorm. En dat is merkbaar. Er komen steeds meer wervingscampagnes. Hoe zorgt u ervoor dat uw organisatie opvalt? Wat moet u doen om mensen te werven? Samen met u werkt Transmissie aan een krachtig en aantrekkelijk werkgeversprofiel. Wij onderzoeken waar u de juiste kandidaten kunt vinden en adviseren bij het inzetten van communicatiemiddelen. U kunt bij ons terecht voor strategie, advies, campagneontwikkeling en -uitvoering.
“Annemieke van der Horst (Transmissie)
Medewerkers weten vaak het best te verwoorden waarom het plezierig is om bij uw organisatie te werken. Daarom starten wij altijd met een interactieve sessie met de werknemers.
Wilt u meer weten over personeelswerving in de zorg?
Neem contact op met Annemieke van der Horst, senior adviseur communicatie en fondsenwerving.
Bel 0183 – 68 28 24 of vul het contactformulier in.
Inzicht in uw kracht als werkgever
Uw medewerkers zetten zich met veel enthousiasme in voor uw organisatie. Daar hebben zij zo hun eigen redenen voor. Het is handig om die redenen te kennen. Daarmee bouwt u namelijk een sterk werkgeversmerk op waarmee u de positie van uw organisatie op de arbeidsmarkt versterkt. Transmissie helpt u bij het ontdekken van uw kracht als werkgever, zodat u werknemers werft die bij u passen. Dit doen we door een aantal interviews af te nemen met werknemers en door deskresearch. Ook hebben wij een creatieve workshop ontwikkeld waarin de kracht van u als werkgever helder wordt.
Uw doelgroep in beeld
Waar kunt u personeel vinden? Personeelstekort is dagelijks in het nieuws. Soms helpt het om de zoekregio uit te breiden of u te richten op nieuwe doelgroepen. Wij kunnen uw doelgroepen inventariseren en in kaart brengen. Dit doen we door het uitwerken van persona’s (modelkandidaten) en het uitwerken van de ideale kandidaatsreis (de ‘reis’ die een kandidaat aflegt bij het zoeken en vinden van een nieuwe baan). Dit geeft inzicht in waar de kansen en concrete verbeterpunten liggen voor uw organisatie. Met als resultaat dat uw werving optimaal is afgestemd op de doelgroep.
Scan van het sollicitatieproces
Wij scannen het sollicitatieproces vanuit het oogpunt van een werknemer. Is de vacaturetekst helder? Is het reactieformulier eenvoudig? Zijn er andere reactiemogelijkheden? Zodat niemand tijdens deze fase afhaakt.
Sterk creatief concept en uitvoering
Desgewenst ontwikkelen wij graag een concrete strategie voor personeelswerving voor u. Inclusief een creatief concept en mediaplanning. U ontvangt van ons een voorstel dat volledig is afgestemd op de doelgroep en de kernwaarden van uw organisatie. Ook ondersteunen wij u graag bij de uitvoering van uw personeelswervingscampagne. Zowel online als offline. Tijdens de campagne houden we continu een vinger aan de pols. De resultaten maken wij inzichtelijk voor u via een dashboard of rapportage. Zo werken we samen aan maximaal resultaat!