Wat doe je als hoogwaardige woonvoorziening voor senioren met een alledaagse naam? Het overkwam Drechtstreek, serviceresidentie in Sliedrecht, die met deze naam moest concurreren met de plaatselijke voetbalvereniging en ook een uitvaartondernemer regelmatig op zijn (digitale) pad tegenkwam. De naam Drechtstreek ging steeds meer knellen, waarop de directie besloot tot een ingrijpend verandertraject in de communicatie.
De renovatie en modernisering van het pand waren een mooi aanknopingspunt voor de rebranding. De serviceresidentie zou een nieuwe, frisse uitstraling krijgen, wat het vertrekpunt was voor een nieuwe naam. Transmissie begeleidde dit proces en stelde een brainstormgroep samen met bewoners, medewerkers en bestuurders. Er kwamen tientallen suggesties op tafel. Na een paar keer trechteren en rijp beraad kwam ‘Hof van Sliedrecht’ uit de bus, een naam die al snel door velen werd omarmd.
De Biesbosch als inspiratiebron
Transmissie kreeg de opdracht de visuele identiteit compleet te vernieuwen. Dit begon uiteraard met het ontwerp van een nieuwe huisstijl, geïnspireerd op een moodboard met de Biesbosch en andere landschapskenmerken. Het handelsdrukwerk werd ontwikkeld. Daarna volgden een nieuwe website en de productie van diverse andere communicatiemiddelen, waaronder een stijlvolle brochure. Ook dacht Transmissie mee over de presentatie en onthulling van de nieuwe naam. Op diverse deelterreinen werkte ons adviesteam samen met gespecialiseerde toeleveranciers. Met als resultaat een huisstijl en communicatiemiddelen waar je u tegen zegt.
Hof van Sliedrecht kijkt tevreden terug op het hele proces. De nieuwe naam is in korte tijd ingeburgerd en de nieuwe look & feel van alle communicatie-uitingen sluit naadloos aan bij waar Hof van Sliedrecht voor staat: stijlvol en onbezorgd wonen.