Ga naar de inhoud

Blogs

Fondsenwerving voor zorg en welzijn: Kansen en mogelijkheden

Als je extra zorg wil geven aan cliënten of wil innoveren moet je nieuwe financieringsbronnen aanboren. Het is geen kwestie van de hand ophouden, maar slim handelen in het belang van je cliënt en partners zoeken die warm lopen voor je missie en plannen.

Enkele voorbeelden

Een paar voorbeelden hoe zorgorganisaties en welzijnsinstellingen inhoud kunnen geven aan fondsenwerving:

  • Bij particuliere vermogensfondsen een aanvraag indienen voor de (mede)financiering van een innovatief project.
  • Bedrijven inschakelen voor de sponsoring van de (inrichting van) de accommodatie.
  • Tevreden familieleden geven graag een extraatje voor een verwenmoment voor de cliënten.

Draagvlak

Voldoende draagvlak in de top van de organisatie voor het werven van fondsen is onmisbaar. Het management speelt in de fondsenwerving een cruciale rol omdat het tijd zal moeten investeren in het aangaan van relaties met investeerders. Je zal tenslotte eerst moeten zaaien voordat je kan oogsten. Dat betekent dat je bereid moet zijn tijd en geld te investeren.

Mensen geven aan mensen

Succesvol fondsenwerven is een langetermijnproces van relaties aangaan én onderhouden. Want mensen geven aan mensen. En natuurlijk is het belangrijk dat je duidelijk kan maken waarom die ene specifieke gift zo belangrijk is.

Denk vandaag na over de inkomsten van morgen!

Auteur
Annemieke van der Horst
Adviseur en teammanager

Annemieke van der Horst is sterk in strategische communicatie in relatie tot fondsenwerving. Ze zet zich in voor zorgorganisaties, verenigingen en organisaties met een missie. Samen met klanten werkt ze aan communicatie die bijdraagt aan de realisering van de organisatiedoelen. En aan betere resultaten uit fondsenwerving natuurlijk.

Op de hoogte blijven?

1x per maand versturen wij een nieuwsbrief. Met zorg.

Geen zorgen. Wij versturen geen spam. Je ontvangt max. 1 mail per maand

Tijd voor de volgende versnelling?

Neem contact op