Diensten
Strategie
Strategie is een gedeeld kompas dat richting geeft aan de toekomst.
Meer over strategie
In een wereld waarin organisaties in de zorg en non-profit voortdurend worden geconfronteerd met veranderende verwachtingen, schaarste en systeemdruk, is strategie essentieel om toekomstgericht en wendbaar te blijven.
We zien strategie als een gedeeld kompas dat richting geeft aan keuzes, samenwerking en ontwikkeling. Een gedegen strategie is de basis voor toekomstbestendige en wendbare organisaties. Onze adviseurs trekken nauw samen op met bestuurders en leidinggevenden om ervoor te zorgen dat die strategie doorwerkt in de hele organisatie.
Co-creatie
We geloven dat strategie werkt als deze samen met de organisatie wordt ontwikkeld. We betrekken medewerkers, cliënten en samenwerkingspartners bij het proces. Zo ontstaat niet alleen een plan, maar ook draagvlak, eigenaarschap en energie.
Een strategie moet niet in een la verdwijnen. Daarom vertalen we de koers naar een concrete roadmap: met prioriteiten, tijdspad en ruimte voor reflectie. We begeleiden organisaties bij het maken van keuzes, het loslaten van wat niet meer past, en het versterken van wat werkt.








Drie speerpunten bij Strategie
Identiteit- weten wie je bent
Identiteit- weten wie je bent We starten bij de kern: het bestaansrecht van de organisatie. Wat is onze maatschappelijke opdracht? Wat zijn onze waarden? En hoe verhouden die zich tot de mensen voor wie en met wie we werken?
Omgeving- begrijpen waar je staat
We analyseren trends in zorg en welzijn, maatschappelijke ontwikkelingen, netwerken en beleidskaders. Wat verandert er in de samenleving, en wat vraagt dat van ons?
Ambitie- durven dromen
Omgeving- begrijpen waar je staat We verkennen de gedeelde dromen van medewerkers, bestuurders en partners. Wat willen we betekenen? Waar willen we naartoe groeien? En hoe zorgen we dat iedereen zich daarin herkent?
Waarover wil jij doorpraten?
Strategie-ontwikkeling
Hoe kunnen wij een duidelijke en gedragen strategie ontwikkelen die richting geeft aan onze organisatie en tegelijkertijd wendbaar blijft bij veranderingen in de markt?
Positionering
Hoe kunnen wij onze (zorg)organisatie zo positioneren dat we ons onderscheidend profileren op de markt?
Verandertrajecten
Hoe kunnen wij een verandertraject zo vormgeven dat medewerkers actief betrokken zijn en de verandering duurzaam wordt verankerd in onze organisatie?
Communicatie
Hoe zorgen we dat onze communicatie aansluit bij de behoeften van onze doelgroepen?
Fondsenwerving
Hoe kunnen we extra middelen genereren?
Identiteit & waarden
Hoe kunnen wij in ons werk onze identiteit en waarden laten zien?